Sunday, February 21, 2010

saya insan yang lemah =;='

assalamualaikum... ya.. "saya insan yang lemah ! "
sangat lemah !!.. tatkala sekarang ni, byk sgt kerja yg perlu di siapkan...assignments + tests + final... Ya Allah yang Tuhanku, kuatkan aku untuk menghadapi semua dugaan-Mu ini.. jujurnya, aku mmg sgt lemah sekarang.. i need support from my parents,family and friends. N i felt happy bcause i got the support from them.. my parents especially and my friends.. I do admit that, without them by my side, tak mungkin aku bertahan smpai ke detik dan saat ini.. buat pertama kalinye aku rasa sangat penat menjalani hari2 ku universiti.. everyday becomes tougher and tougher.. seriously, saat ni la yg paling sukar utk di lalui... Ya Allah, sungguh besar dugaan-Mu kepada insanmu ini.. dan baru aku sedar, betapa lemahnya aku utk menghadapi segala-galanya..

Minggu ni, damn busy !
isnin-speaking test bel 260
selasa-reading and writing test bel 260 + test bel 313
rabu-test introduction to law 2 + speaking test bel 260
and 3 more assignments need to be done...*sigh* serious pening kepala..xtaw nk start yg mana dlu.. of course assignments need to be done first but bila pulak nk study for final?? uhhhhh~

everyday is very important to me! i need to get more rest n more relax in order to face all these. i have to be strong eventhough i can't guarantee whether it could happen or not.. And i can say that, not less a month is my final day for this semester. I need to be strong no matter what happen !! and i believe i can do it!

all this while, hanya doa yg mampu menemaniku setiap masa...yang mampu membantu aku utk meneruskan sisa2 semester 2 aku ni... hmmm, insyaAllah, aku boley lalui semua ni dengan tenang,, amin...

dan untuk semua rakan2,
Berdoalah sentiasa dan bertawakallah kepada Allah. Sebagai seorang Muslim jangan lupa tiada yang lebih berkuasa dan memahami kita melainkan Allah yang maha bijaksana. InsyaAllah segala apa yang kita usahakan mendapat berkat dan redha Allah S.W.T. jom kita berdoa (doa penerang hati)

اللهم نور قلبي بنور هدايتك كما نورت الأرض بنور شمسك أبدا برحمتك يا أرحم الرَّحمين
Maksudnya :" Ya Allah, Sinarilah hatiku dengan cahaya petunjuk-Mu. sebagaimana Engkau telah menyinari bumi dengan matahari-Mu selama-lamanya. Dengan rahmat-Mu ya Allah yang maha penyayang"



DOA MENUNTUT ILMU..Ya Allah ya Tuhanku, sesungguhnya aku memohon kepada Mu ilmu yang bermanfaat, amalan yang diterima dan razeki yang bagus (baik).

Ya Allah ya Tuhanku, sesungguhnya aku berlindung dengan Mu dari ilmu yang tidak bermanfaat, hati yang
tidak khusyuk, doa yang tidak di dengar (makhbul) dan amalan yang tidak di naikkan (diterima).

0 comments: