Sunday, May 16, 2010

16 may 2010

yeah, today, 16 may 2010.. banyak benda yang jadi time 16 may nih. act, xde la banyak sangat. hoho^^ aku nak crite 2 3 benda je lah. *asal lebih daripada 1, dikira banyak ok kawan2* HAHAHA,
fine, itu bukan jokes. hee~

16 may, today is a teacher'a day ! especially to umi, "selamat hari guru UMI !" n happy teacher's day to all my teacher ! waaaa.. ramai cikgu aku sebenarnya. yelah since tadika, fardhu ain, sekolah rendah, methodist girls' primary school, kuantan dan sekolah menengah, methodist girls' secondary school..err, kalau lecturers camne eh, happy teacher's day jugak lah. mereka pun guru saya maaa !
hihihi^^ so, kepada semua lecturer di uitm kuantan, happy teacher's day yep ! :) okay. saya nak raikan seorang cikgu ni lah. PN FAEZAH BT YAACOB ! happy teacher's day cikgu ! hahaha. she's my BM teacher when i was in form 5. she's also moral sejarah teacher. she do taught me sejarah when i was 14 but not in the classroom, which is erm, informal lah kan. yeah, daripada otak ni susah gila, keras gila nk hafal semua tarikh2 penting tu, at last, i do love sejarah ! hoho, bcz i got A2 for my sejarah in spm.. hik3, yelah kan, ok what, sebab sejarah ni aku memang memang memang tak suka ! mengantokkk lah.. huhu^^ oh ye, for my formal sejarah teacher, pn masira ! thanks cikgu. saya dapat A. :) ok2, back to my special teacher ni, dia sangat berjasa kepada saya. Dia ajar saya untuk mengeluarkan ayat2 power dari otak nih, untuk karang dalam karangan. heee~ Dia ajar saya macam mana nak master selok belok tatabahasa BM yang banyak tu. dan dia ajar saya macam mana nak menghasilkan ayat2 karangan yang power ! on the other hand, she's my mom ! yeahhhh, my UMI ! she have taught a lot to me ! sehingga sekarang saya jadi macam ni ! walaupun saya tidak bijak untuk berkata-kata. hahahaha. kalau bijak berkata-kata, dah lama saya join debat. kan umi. hehe, thanks umi because u have taught me a lot until i become who am i now!! i really really appreciate it ! n to all my teacher also,

BM- *winkwink*
BI- miss michelle koh
Math- pn asgharee
Add Math- pn nik kamariah
Agama- cik rafidah
Sejarah- pn masira
Biology- pn wee
Chemistry- pn hidayah
Physics- en wan nasaruddin
Akaun- cik baizura

terima kasih cikgu-cikgu :)


besides that, 16 may jugak tarikh di mana atok aku telah meninggal dunia. that time i was 16. i still remember macam mana hari tu, rabu, jadi. of coarse umi lah yang paling sedih. yeah, 16 hari guru. pagi2 pergi sekolah, ada celebration. tengahari ada lunch bersama cikgu2 lain di hotel. balik rumah dengan hati yang berbunga-bunga gembira, ceria, ktorng adik beradik pun gembira he, sebab dapat bukak hadiah yang umi dapat. but, petang tu, semua sedih yang amat. dapat panggilan dari kampung, atok aku dah tak ada. :( time tu, Allah je yang tahu macam mana perasaan umi, aku, adik2 yang lain. aku masa petang tu, tido. tp tersedar sebab dengar umi menangis. Ya Allah, sangat sedih. kematian org yang aku sayang x pernah berlaku pada sesiapa except that day. first time ever. baru aku tahu macam mana perasaan bila kita kehilangan orang yang tersayang. jadi, rentetan daripada peristiwa ni, 16 may tahun depan tu pulak, umi sedih. dekat sekolah, kan ada celebration. ada game sume tu. tapi, umi dah bagitahu kat aku yang, "jangan lupa tarikh ni tarikh apa" "umi tak nak main game sebab umi teringatkan atok" ok. umi mmg sedih time sambutan hari guru tahun 2008 bila aku form 5. kena pulak time, as a prefect, aku yang kena conduct game for the teachers. from the backstage i dapat tengok muka umi yang sedih. umi pun ade pesan kat aku, jangan lah gembira sangat. ingat la kampung. sincerely, aku sedih sangat time tu. :( so, sekarang, i beg, umi xkan lupa 16 may ni. setiap kali 16 may datang, adik2 aku kecoh nak balut2 hadiah, umi mesti suruh baca yassin utk atok. ingat dekat atok. :( tahun 2010, dah 4 tahun atok tinggalkan kami semua. moment tu memang sangat sedih bila recall balik. oh ye, arwah atok aku dulu pun seorang cikgu. cikgu agama, cikgu fardhu ain. :) semoga roh atok dicucuri rahmat. al-fatihah.

ok. benda terakhir aku nak crita, HAHA, xde kena mengena ngan 16 may pun, tapi 15 may ! kui kui kui ^^ hari belia ! yeah. aku belia ! haha. walaupun x pergi sambutan hari belia kat putrajaya tuh, xpe lah. aku mengaku aku ni belia. hahaha. hari ni jgak (yakni 15 may), aku nak story sket. pagi tadi, aku breakfest best sangat ouh. western gitu ! hahaha. umi buat mushroom soup macam kat pizza tu. buat taw. hand-made ! hahaha.. xde beli2 yang campbell's tu. heee~ tak taw pulak umi pandai buat. before this, x pernah plak nmpk umi buat. heee~ baru belajar je pon umi ckp. adehhh. aku terlepas ! ahahaa, aku bangun tido, umi dah siap buat. agagagaga~ hehe^^ makan je lah kan. haha. tambah pulak bila makan dengan garlic bread yang umi buat jugak, perghhh. mantopppp !! hahaha, banyak gila kitorng makan. mana tak nye, kenyang sampai x lunch pun ! hahaha. umi x masak sebab adeh roti tu kitong sapu. klau masak utk makan tengahari, confirm tak laku lauk2 tu. hahaha, :)) memang ngaammm abes ah hari ni pnye menu. hehehe^^,


dah2. penat aku berceloteh,
aim utama entry ni,


" SELAMAT HARI GURU " kepada cikgu2, dan bakal2 cikgu ! hihi^^

7 comments:

furaidotempe said...

terima kasih *bakal cikgu =p* miahaha

|nura zyla| said...

Selamat hari guru utk mak Mady jugak.. Jelesnyer sbb mak Mady - cikgu.. Hu3..

Cik tikah said...

banyak kenangan eh.. sedih + gembira. :)

.mady. said...

terima kasih semua...

fifa- selamat menjadi cikgu ! hua3..

aziela- selamat2.. hihi^^ x baik jeles2.. nnt awk jd lah cikgu.. hehe^^

tikah- yups.. byk kenangan.. :)

Surau Al-Ghafur said...

selamat hari guru tuk semua, anda guru pada diri sendiri dan kepada bakal anak2 anda.. :)

Surau Al-Ghafur said...

selamat hari guru tuk semua, anda guru pada diri sendiri dan kepada bakal anak2 anda.. :)

.mady. said...

yesss,
selamat hari guru.. :)