Tuesday, May 11, 2010

P.A.N.A.S

Ya Allah.. panas sangat la skarang nih.. teramat.. global warming ouh..ade 1 hari tu, dlm kul 12, aku baring2 atas katil, tingkap sbelah katil. terasa bahang nye.. perghhh.. panas gilaa ! huh^^ tak tahan dah.. haih, ye lah.. org kata, ni baru baru panas dunia kan, belom panas kat akhirat lagi.. so, sama-sama la kita mendekatkan diri kepada-Nya. mudah-mudahan xde la panas mcm ni. wallahualam..

kalau kat dunia skarang, panas ni sebab perbuatan manusia pun ade jugak. yelah, x abes2 tebang pokok, bakar hutan la, dah tu, kurang la pokoknye. dah kurang pokok tu, xde la carbon dioxide..CO2 kan.. hek3.. rindu biology lah.. xD

hari2, bibik aku slalu ckp bila aku duk borak2 ngan dy,
"eh kak long, panas sangat seyh skarang..., kak mani peluh lohhh.. dah mcm mandi dah.. duduk dapur aja mani basah2.."
"kak udah mandi smpai 2 kali.. kak long baru sekali... "hahahaha.. kantoi2.. xD
tapi sekarang ni, rajen lah aku mndi.. sampai 3 4 kali.. hahaha..
x tahan la duhhh... -.-'


oh no !!! global warming !! aaaa... cair2 dah aiskrim nih... oppsss...nk aiskrim !!! even baru mlm smalam mkn.. heee~

kesian bear tu.. huhu^^ nseb muat atas air yg sejemput tu.. agagagagaaa~


ni lak, betapa santainye mereka-mereka,...hahahha



okeii... ni je.. klau x nk dunia kita ni jd makin teruk, sama-samalah kita jaga ye murid2.. remember, prevention is better than cure.. hoho^^ walaupun muet dah abes, tp ttp di ingatan ouh... hahaha, ;D

4 comments:

evagebob vid said...

btol 2 dy..ak mlm2 klau x on a.cond..sumpah mst tsedar sb brpeluh2..adoi..

banyaktehkereta said...

btol tpi nsb baek rmh ak flat. x la panas sgt. dpt rsa angin2 masuk tngkp.

.mady. said...

aten :: hahaha.. taw xpeee ! sbb panas jugak la aku x berpeluang tido smpai tgahari ! hahaha

.mady. said...

tikah :: tp trase gak taw.. aku duk umh makcik aku kat kl aritu, flat pun panas gak..tp x la teruk sgt..