Thursday, May 27, 2010

kronologi

kronologi ? ouh.. itu gimik semata. actually, bukan lah kronologi ape pon. and once again, i want to remind uols, kalau rasa tak nak baca entry ni, boleylah anda proceed ke blog2 lain. hikss, bukan tak nak encourage bace, tp mungkin entry kali ni banyak merapu kot. ahahahaha, ;pp

*****

kalau kira secara tak berapa nak betol, yesterday, genap 48 hours aku tak online since monday.. weee, berjaya ! hahahaaa.. :)) so, ak crite lah kronologi sket sebab aku tak online.. wee, mmg xde point kan, nak crite2 kat org.. well, biarlah, sebab aku rase dah lame x update blog. x come out with new entry. so, tak salah kan ?? hehe

*****

alkisahnye, mase hari ahad tu, aku boring gila ! serious boring sangat2. kat kampung, ade aku, nenek, bapak sdara ngan moyag aku je. mak sdara aku yg 2 org tu pergi keje. cousin2 yg boleh menceriakan aku lak pegi skola. uih. betapa bosannye aku mase tu. nak tgk tv pon malas. kwn bapak sdara aku dtg. dorng fix ape ntah pc kat ruang tamu uh. terbantut gk la aku nk tgk tv. so, aku pon ends up with online. yeah. since 8 am until 6 pm ! wowowwwwooo, tak ke gila tu namenye.. hahahaha.. aku cuma benti kejap bila nk makan, tgk melodi jap, pegi dapur tgk nenek jap, borak2 sket, pegi lua tgk nenek aku berkebun. heepp.. bukan aku tak nak tolong ye, tp time tu ade 2 org budak dtg. nenek aku upah dorng suh tebas lalang kot kat blakang rumah. aku kan pemalu, xde la aku nk bertenggek kat luar uh. kui kui kui^^

*****

sepanjang hari aku abeskan mase appear online je. aku on facebook, ym, berskype dengan zoul, main pool. huhu^^ suddenly, cousin aku pop aku kat chat fb, suh aku dtg umh dia. "kak long, mari la sini. ore puah ni" akahzz, bukannye aku tak nak dtg. aku xde transport. kalau la ade kete tersadai kat garaj, dah lame kot, aku meronggeng. ntah2, dah smpai kb time uh. wakakaka. tp, satu kete pon tade. kosong abes garaj uh. huhu^^ dia ade gak suh aku nek teksi. aishh. aku x biase naik teksi kat klantan. heee~ :D

*****

episod online aku tak abes takat kul 6 je. (eh, episod online aku mana pernah abes pon kan kan kan ???) hahahaha. tp kat kg, aku control la sket. x online SANGAT. ahahahaha ;pp malam, aku sambung balik dlm pkl 10. aku on site2 yg biase aku lepak. malam tu, aku lawan pool ngan khid. whahaha.. time tgh membara2 semangat lawan aku, aku kena tido la pulak. nenek aku suh tido. kang besok lmbt bgn. aduhhh. main nenek aku, makin aku ckp ye2, skejap eh. hihihi^^ malam tu, aku online smpai pkl 1 je.. =.=' huhu^^ awl kan. ngeh3.. biasenye smpai 2 3 4 pg. hoho^^ tu pon x puas ag uh, hehe^^ terok betol simptom online aku. huh, =.= sebelum tido, aku kemas lah ape yg ptot. besoknye da nk fly kl. heh, mcm byk pulak yg aku rase mcm nk kne tinggal je brg2 aku. sebab time tu, aku x leh pk, ape lg yg aku tak packing ! agagaga...

*****

pagi tu, aiyoyoyoooo... kul 6.30 da sedar. tp badan aku malas sgt nk bgn.. aduhhh... meleret lah sampai 6.45 !!!! aaaaaaaaaa... lambat dah !!! nenek aku kuar pegi beli nasi bungkus. aku nih, mamai2 masok bilik air. mak sdara aku dah siap. aku ??? aiyoooo... terkejar2 duh ! mase tu la jugak nk ingat dengan paksa brg ape yg aku x masuk dlm beg lg. huhu^^ nak makan lg. adoii.. nasib baju da gosok smlm. kalau x, heh.. mau kene tinggal ngan awan dania. aku bertolak dari rumah pkl 7 lebih sket, sampai p.c sane dlm kul 8 lebeh. dah siap sume tu, tros masok dlm kul 8.30. huhu^^ padal ticket kul 9.. nasib sempat. huh^^ naik semput aku. agagagaaa.. akibatnye tido lewat semalam. nasib x kene bebel sbb aku lmbt. ngeee~ time tu, xyah ckp ah. mmg ngantok gile.. x ckop tido lah. haih. nasib aku bwk beg x byk. galas laptop je. sbb sume beg dah kasi pak sdara aku bk g kl ptg ahd uh. bleh ke kalau nk carry beg, tp malas aku. buat berat je. hee~ nenek aku ckp, murah sket. xkene charge. dulu, mase bibik aku nak balik, 2 3 beg besar, amek kau, 500 melayang gitu je. huih. last2, dia wat balik 1 beg je. 200 hilang. huhu^^

*****

dalam pkl 9.35, aku sampai kl. then, mak n ayah sdara aku ambik dlm kul 10 lebey gitu sebab sesat. hoho^^ jem pnye pasal, kul 1 lbey bru smpai setapak. huhuhh^^ penat gila la aritu. lepas mkn tnghari je, aku tros tido. kuang3.. hahaahaha, aku x online pon isnin uh. myb sb dah 'puas' online ari ahd tu kot. ahahaha. ;p selasa lak, aku online kejap2 je. bdk kecik cousin aku nangis2 nk suh aku main ngan dia. *aku jd baby sitter kat kl neh* ahahahaa, ;pp terbantut gak la aku nk online. kadang2, dia kacau aku, aku bukak kaptop, dia nk tekan2. aku pon online pkai pc je. senang. actually x la senang jugak. dia nk duduk ngan aku, panjat2 meja pc. huih. buas betol budk nih. hahahaha. ;pp tp, aku manage jaga dia dgn selamat. mandi kan dy. hee~ bukan senang taw. x sme ley mandikan budak stahun lebih. hahahaha. dats y la. susah bangat nak online. ngaaa~ mak sdara aku, mak haikal nih nak bersalin, so, kat rumah, aku, nenek ngan bdk ni jela. jd, aku la tukang jaga dia. hehe^^ semalam, dia da dapat adik. mak sdara aku da slamat deliver baby dekat pusrawi. hoyeayyy, i've got new cousin ! baby girl ! welcome to our big family baby ! hehe^^ cutenye lah.. hee~ kecik molek je.. haha, tp aku tade pic dia. sebab xleh snap gmbr dlm nurseri tu. tgk dari luar je. :D so, hari rabu, semalam, aku abeskan mase g hospital. mlm tu, x sempat lagi nk online sebab again, penat punye pasal. hoho^^ nampaknye, aku berjaya jadi baby sitter kot. sbb asyik penat je. itu tandanye aku berjaya buat kerja dengan elok. wahhh.. hahahaha..

*****

aku kat kl ni, ingat nk pergi jumpe tikah lg. tmbh2 hana pon nk join. boley jmpe hana skali. tp, tulah, aku xtaw la sempat ke x. tikah, kalau sempat kita jumpe yeh..sebab aku kat kl ni sampai 3 jun.. :) in a nutshell, aku hanya online pada masa2 tertentu je. :)) nk main pool pon da x best, sebab asyik kne kacau ngan budak kecik. hehh^^ so, kalau nk cari aku, just text me okey. :) dengan adenye crdt yang mencukupi, sy mampu meng-reply msg2 anda. whahahaha, :))


entry ni aku ambik masa 2 jam n siap tulis. fuhhh.. lama gile kan.. ahahahaha, ;pp
aku asyik kua masok bilik, sebab tu lmbt siap type. hahahaha, :))



2 comments:

|nura zyla| said...

pandainyer kak long Mady jd baby sitter, kn? hehe.. congratz sbb dpt new cousin.. msti cute baby girl tu.. ^_~

.mady. said...

hahahahahaha.. xde pandai mane pon,,
biase2 je..
ekekekeke, ;pp haah.. cute.. merah2 muka dia.. :)